Rožės nuo senovės buvo laikomos meilės, aistros ir pagarbos simboliu. Jos puikavosi karališkuose soduose, buvo naudojamos medicinoje ir parfumerijoje, o šiandien yra viena populiariausių gėlių pasaulyje. Bet ar tikrai jos vis dar yra nepakeičiama klasika, ar visgi floristikos pasaulyje kyla naujos tendencijos, kurios gali jas nustumti į antrąją planą?
Rožės istorijoje ir kultūroje
Rožės auginamos jau daugiau nei 5000 metų. Senovės Egipte jos buvo siejamos su deive Izide ir buvo naudojamos kaip grožio ir meilės simbolis. Graikai ir romėnai jas skyrė deivei Afroditei, o Romos imperatoriai jas naudodavo kaip puokštes savo prabangiuose renginiuose.
Viduramžiais rožės buvo naudojamos ne tik dekoracijoms, bet ir kaip gydomasis augalas. Jų aliejus buvo laikomas itin vertingu, o rožų vanduo buvo nepakeičiama prabangos prekė Rytų pasaulyje.
XX a. rožės tapo masinės gėlių pramonės dalimi. Per Valentino dieną pasaulyje parduodama apie 250 milijonų rožių, todėl jų populiarumas neabejotinas. Tačiau ar tai reiškia, kad jos vis dar yra geriausias pasirinkimas?
Naujos floristines tendencijos
Pastaraisiais metais floristikoje vis daugiau dėmesio skiriama natūralioms, laukinėms ir neperkrautoms kompozicijoms. Vis dažniau pasirenkamos minimalistinės puokštės, kuriose dominuoja subtilios, lengvos gėlės, tokios kaip gubojos, eustomos ar net džiovinti augalai.
Rožės vis dar yra populiarios, tačiau keletą pastarųjų metų stebimos naujos tendencijos:
- Daugiau spalvų ir kontrastų. Vietoj tradicinių raudonų rožių, vis dažniau renkamasi pastelinės, geltonos, violetinės ar net mėlynos spalvos.
- Laukinė estetika. Moderniose puokštėse rožės dažniau jungiamos su natūralios formos augalais, sukuriančiais ne tokį tvarkingą, bet labiau organišką efektą.
- Ekologiškas požiūris. Vis daugiau floristų stengiasi rinktis vietines, sezoniškas gėles, todėl rožės, kurios dažnai importuojamos, kartais praranda savo patrauklumą dėl didelio anglies dvideginio pėdsako.
Ar rožės vis dar yra pirmasis pasirinkimas?
Nepaisant naujų floristikos tendencijų, rožės vis dar išlieka populiariausias pasirinkimas romantiškų progų metu. Tačiau vis daugiau žmonių atsisako standartinių raudonų rožių ir ieško įvairesnių sprendimų.
Floristas Dainius Markevičius teigia: „Rožės niekada neišeis iš mados, tačiau dabar jos labiau naudojamos kaip dalis didesnių kompozicijų. Klasikinės, vien tik rožėmis sudarytos puokštės vis rečiau pasirenkamos.”
Tuo tarpu floristikos dizainerė Agnė Mickevičiūtė pastebi: „Dabartiniai klientai ieško ko nors unikalaus, išskirtinio. Jie dažniau renkasi maišytas puokštes, kuriose rožės yra tik viena iš sudedamųjų dalių.”
Nors rožės niekada nepraras savo romantinės reikšmės, atrodo, kad jos dalijasi savo populiarumą su kitomis gėlėmis. Galbūt atėjo metas išbandyti naujus floristikos sprendimus ir pažvelgti į gėles kitaip?